Een greep uit de projecten die wij de laatste tijd hebben uitgevoerd. Klik op de tekst onder de foto voor meer foto’s. Voor meer info bel of mail naar info@saris4x4.nl
Toyota Landcruiser 100
Deze geweldige Toyota Landcruiser HDJ100 hebben wij klaar mogen maken voor een geweldige reis door Zuid-Amerika.
Zoals met elke reisauto die wij klaar maken, zijn we begonnen met de basis techniek. Je kan nog zo veel mooie accessoires op je auto zetten, als je stilvalt met een kapotte motor door gebrekkig onderhoud heeft het niet zo veel zin. Dus als eerste hebben we de onderkant en motor/bak eens goed aangepakt. Omdat de auto het eerste jaar gewoon in de belasting bleef, was het interessant om hem eerst om te bouwen naar grijs kenteken. Dit hebben we gedaan met een volledig schot op de C-stijl, dus met een behoorlijke ruimte achter de voorstoelen. Dit scheelt ruim € 2000,- belasting per jaar, dus die investering is snel terug verdiend. Daarna was het tijd voor de aanpassingen die het reizen net wat makkelijker of meer comfortabel maakt. Samen met de klant hebben we gekeken wat het beste bij hun wensen en budget paste. Wat we onder andere gedaan hebben is:
- Aluminium beschermplaten onderzijde
- Stalen lierbumper met bullbar voor maximale bescherming van de voorzijde van de auto
- LED verstralers
- Old Man Emu verhoogd veerpakket ter vervanging van de kwetsbare hoogteregeling en beperkte laadvermogen van de vering.
- BF Goodrich All Terrain banden in de maat 285/75R16 op de originele lichtmetalen velgen
- Rhino Rack roofrack op de originele dragers (eenvoudig te demonteren)
- 40 liter watertank achter tussenschot
- 60 liter ARB koelkast voor een heerlijk koel wijntje
- Stand-Alone accu met laadstroomregeling via de dynamo, en regeling voor het opvouwbare zonnepaneel
- Frontrunner ladesysteem, netjes afgewerkt aan de zijkanten. Maximale lengte voor maximaal opbergruimte.
- Extra jerrycans voor 40 liter extra diesel
- ARB luifel met zijwanden
- TJM Airtec snorkel voor veilige doorwadingen
- 220V 1500W omvormer voor het Espresso apparaat
Wilt u meer info over het aanpassen van uw Landcruiser HDJ100? Neem contact met ons op via info@saris4x4.nl
VW Amarok Hunter Edition
Van een klant kregen wij het verzoek zijn Amarok meer geschikt te maken voor de jacht. Dat betekent dus meer terreinvaardigheid, en een aantal praktische aanpassingen. Om te beginnen hebben wij hem voorzien van een OME Level Kit , om het schuin staan op te lossen. Daarna is een 50 mm bodylift kit gemonteerd, om ruimte te maken voor de BF Goodrich AT banden in de maat 285/70R17 op zwarte Fuel velgen. De motor en voorzijde van de bumper zijn beschermd door aluminium beschermplaten. Deze is doorgetrokken ‘in’ de bumper, waardoor die ook iets meer kan hebben. Verlichting hebben we voor in de grille geplaatst met een mooie Lazer set, enorm veel licht en toch subtiel weggewerkt. Aan de achterzijde zijn de Black Sheep werklampen gemonteerd. In de laadbak hebben we een 60 liter watertank gemonteerd met pomp, een 2e accu met laadregelaar, en een Warn lier. Dit om het laden van wild wat makkelijker te maken, die lopen meestal niet zelf de laadbak in. Heeft u nog vragen of wilt u uw Amarok aanpassen voor jacht, offroad of reizen? Neem contact met ons op via info@saris4x4.nl of bel naar 0488-431422
Volkswagen Transporter en Caravelle 4-Motion
Voor het aanpassen van uw Transporter of Caravelle bent u bij ons aan het juiste adres
De VW Transporter en Caravelle zijn uitstekend geschikt voor reizen, ook licht offroad. Met wat aanpassingen is dit nog veel beter te doen, en gaat u goed voorbereid op pad.
Zie hieronder voor een aantal voorbeelden.
Bij deze auto hebben wij onder andere het volgende gemonteerd:
- Snorkel in kleur gespoten
- Rhino Rack roofrack op het originele hefdak
- Warn lier met liertouw, netjes weggewerkt achter de originele bumper en kentekenplaat
- Diverse stalen en lichtmetalen velgen met BF Goodrich All Terrain banden in 17 en 18 inch, kleuren aangepast op wensen klant
- 30 mm verhoging met nieuwe schokdempers voor meer bodemvrijheid
- Extra jerrycans voor 30 liter extra brandstof
Er zijn natuurlijk nog ontelbaar veel andere opties om hem aan te passen, op het gebied van styling, functionaliteit en comfort.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw Transporter? Neem contact met ons op via info@saris4x4.nl
Toyota Landcruiser HDJ80 Outback Edition
Voor deze klant hebben wij deze Landcruiser HDJ80 serie uitgerust als Outback Edition, en dat is vrij letterlijk.
Hij gaat er namelijk een jaar mee op reis door Australie samen met zijn vrouw en 3 kinderen.
De Toyota Landcruiser 80 is onder andere uitgerust met een verzwaard en verhoogd veersysteem, 315/75R16 Cooper STT Pro banden, een ARB Lierbumper met Warn Tabor 10 Spydura lier, PIAA verstralers, Frontrunner roofrack met LED werklampen achter, een 2e Optima accu gescheiden door een National Luna Split Charge system, grote Dometic compressor koelkast, strak afgewerkt ARB Outback ladesysteem, zonnepanelen en nog veel, veel meer.
Ook op reis met uw Toyota Landcruiser? Neem contact met ons op voor een goed en eerlijk advies.
Deze Nissan Patrol GR Y61 Dakar Edition kregen wij onlangs in de werkplaats. De eigenaar wilde een andere lak, maar dan wel iets wat tegen een stootje kon.
Wrappen en spuiten valt dan al snel af, want dit blijft krasgevoelig.
Een Polurea coating was de oplossing.
Allereerst werd de auto ontdaan van zijn originele (kwetsbare) voor en achterbumper. Daarna werden enkele kleine roest reparaties uitgevoerd en is hijgereinigd voor de Dinitrol anti-roest behandeling.
De coating is in 2 kleuren aangebracht, om het geheel te breken en het niet te massief te laten worden.
In de TJM stalen lierbumper is een Superwinch Talon 9.5 lier met liertouw geplaatst.
De achterbumper is vervangen voor een degelijk stalen exemplaar, en de achterlichten zijn naar boven verplaatst.
De TJM snorkel zorgt ervoor dat ook de plotseling diepe doorwadingen zonder problemen genomen kunnen worden.
De velgen zijn voorzien van een zwarte poedercoating voor een duurzaam resultaat.
Al met al een prachtig project af mogen leveren.
Deze klant vroeg of wij zijn Nissan wat beter konden laten presteren in het terrein. Hij was nog helemaal standaard en was al eens vastgelopen in het terrein.
Als eerste hebben wij de auto verhoogd met een Trailmaster veerpakket va +/- 5 cm. Hierna hebben wij een set Cooper STT Pro modderbanden gemonteerd op een set stalen velgen in 17 inch.
Om het geheel nog wat dikker te maken hebben we een set spoorverbreders van 30 mm gemonteerd. Om alles “road-legal” te houden hebben we een spatbordverbreding van 20 mm gemonteerd. De Safari snorkel zorgt ervoor dat de motor geen water aanzuigt bij een doorwading. Achter de originele Navara bumper hebben we een lierframe met een sterke Superwinch Talon 12.5 met liertouw gemonteerd. Dit voor als het toch te zwaar wordt tijdens het offroaden.
De Delta 4×4 pushbar en Rollbar zijn van RVS en daarna zwart gepoedercoat. Dit zorgt voor een maximale levensduur. Om een geheel te houden hebben we ook de achterbumper en de sidesteps zwart gecoat. Om de laadbak te beschermen tegen alles wat er in komt, hebben we deze voorzien van een sterke Turbo-Liner coating. Voordat dit gedaan is hebben we eerst nog een par zware sjor-ogen gemonteerd zodat alle lading ook goed vastgezet kan worden. Al met al een mooie en zeer terreinvaardige Nissan Navara D40 geworden.
Van deze Ford Ranger 3.2 Automaat hebben wij iets heel moois mogen maken. Een Ford Ranger Beast Edition. Na de auto eerst ingereden te hebben op een korte vakantie, heeft de klant hem bij ons ingeleverd voor een make-over. Om te beginnen hebben wij de voorzijde verhoogd door het monteren van OME schokdempers en veren. Omdat de klant geen verschrikelijk stugge auto wilde, hebben we de vering aan de achterzijde op een andere manier aangepast om wel de extra hoogte te krijgen, zonder een niergordel te hoeven dragen. Daarna zijn de wielkastverbreders pas gemaakt, gespoten en gemonteerd. Dit om ruimte te maken voor de Delta Klassik wielen met BF Goodrich banden in de maat 305/65R18. Dit in combinatie met een 30 mm spoorverbreder maakt dat de wielen precies goed op de auto passen. Voor de stylings is er een zwart gecoate RVS pushbar gemonteerd. Uiteraard is deze CE gekeurd, zodat er geen problemen zijn met de keuring. Voor bescherming van de onderzijde zijn er degelijke 8 mm aluminium beschermplaten gemonteerd onder de motor, versnellingsbak en tussenbak. De firma Stickerland heeft tenslotte de auto omgetoverd van koud wit naar koel blauw, wat ons betreft een geweldige keuze. Heeft u ook een Ford Ranger en wilt u deze verhogen, verbreden of op een andere manier personaliseren? Bij Saris 4×4 bent u aan het juiste adres voor het aanpassen van uw Ford Ranger pickup.
De Ford Ranger kan verhoogd worden door middel van een 40 mm verenlift, een 50 mm bodylift en als het extreem moet worden met een 100 mm bodylift. Met deze verhoging komt er ruimte vrij in de wielkasten voor een set wielen, die de auto serieus spierballen geven. De polyester spatbordverbreding is van hoge kwaliteit, en hebben een originele uitstraling. De frontbar (ook wel pushbar of bullbar genoemd) voldoet aan alle Europese wetgeving en mag dus zonder problemen gemonteerd worden. Ook bij een APK keuring is dit geen enkel probleem. De skidplates beschermen de onderzijde van de auto. Met de brede All Terrain banden heeft u onder alle omstandigheden voldoende grip. Ook zijn de banden voorzijn van de nieuwe wintercodering, zodat u onder alle omstandigheden de juiste band heeft. Uiteraard kan de Ford Ranger ook nog voorzien worden van een lier, eventueel in combinatie met een lierbumper, een snorkel, roofrack, verstralers en/of mistlampen, extra brandstoftanks en nog vele vele andere accessoires. Voor het aanpassen en verbouwen van uw Ford Ranger is er maar 1 adres; Saris 4×4 in Valburg, de 4×4 Pick-up specialist.
Meer info over de mogelijkheden van uw Ford Ranger? Neem contact op via info@saris4x4.nl of bel naar 0488-431422
Daily Driver of Weekend Warrior? Volgens ons is beide mogelijk met deze Toyota Landcruiser 150
Geschikt gemaakt door onder andere montage van een TJM HD veersysteem + 50 mm, 285 brede BF Goodrich All Terrain KO2 banden, Warn Zeon Platinum lier met Spydura liertouw, aluminium beschermplaat en een set ARB Outback opberglades achterin.
De relaiskast van de Warn lier is verhuisd naar de motorruimte, in verband met de ruimte en vocht. De Warn lier zelf is keurig strak weg gebouwd achter de originele bumper. Een hoofdstroomschakelaar is ter beveiliging geplaatst. Groot voordeel van de Warn Zeon Platinum is dat ook de vrijloop met de meegeleverde afstandsbediening te bedienen is. Hierdoor hoef je niet met je armen de bagger in om deze om te zetten.
De lades van ARB zijn 1.35m lang en 50 cm breed. Met een hoogte van +/- 30 cm geven ze naast elkaar een enorme hoeveelheid opslagruimte, die ook nog eens makkelijk te bereiken is. De stukken naast de lades hebben we zelf afgewerkt en zijn uitneembaar, zodat ook die ruimte nog bruikbaar is. Dit omdat er voor de Toyota Landcruiser 150 grijs kenteken geen afwerksets verkrijgbaar zijn.
Als laatste update is er in de vooras en de achteras een ARB Airlocker geplaatst. Met deze diff-lockers is deze Landcruiser bijna niet meer te stoppen.
De ARB dubbel motor compressor is onder de voorstoel geplaatst, en heeft een aansluiting om de banden op te pompen.
Deze compressor is zo’n beetje het beste wat je kan krijgen als het over veel, heel veel lucht gaat. Zelfs een 35 inch bandenset is zonder problemen meerdere malen op te pompen.
Wilt u meer informatie over deze producten voor uw Toyota Landcruiser 150 of elke andere 4×4? Neem contact met ons op via info@saris4x4.nl of bel naar 0488-431422 en vraag naar Jip Saris.
Dezen Nissan Patrol hebben wij voorzien van een TJM XGS verhoogd veersysteem.
Hiermee is de auto zo’n 7 cm omhoog gekomen. Daarna hebben wij een set Black Modular velgen in 8×16 gemonteerd met daarop de Cooper Discoverer STT in 285/75R16.
Op het dak is een Hannibal roofrack gemonteerd met daaraan een aantal Hella verstralers.
De luchtinlaat is verhoogd met een TJM snorkel.
Aan de achterzijde is een werklamp gemonteerd in het reservewiel.
Voorop zit een ARB lierbumper met daarin een Warn lier gemonteerd.
De onderzijde is beschermt door diverse aluminium beschermplaten (skidplates) en heeft hij een grondige Dinitrol behandeling gehad.