U heeft de juiste keus gemaakt voor uw nieuwe banden, maar daar houdt het niet op.

Afhankelijk van uw gebruik zijn er diverse accessoires te verkrijgen voor al uw rubber (on)gemak.

T-deflators

Het meest simpele voorbeeld, maar zeker effectief zijn de Tire Deflators.

Deze “leegloopventielen” kunt u van te voren instellen op een druk, waar u prettig mee door het terrein kunt rijden.

T-Deflator

Hoe vaak staat u niet bij een evenement, met de sleutel het ventiel in te drukken en met een metertje elke keer meten.

Nu niet meer. U draait op alle 4 de banden de Tire Deflators op het ventiel, en op het moment dat u bij de laatste bent, is de eerste op de juiste spanning.
Dus niet meer wachten maar gewoon 2 rondjes om de auto lopen en klaar.

Een set van 4 Tire Deflators kost € 65,- ex BTW.

ARB E-Z Deflator

Heeft het zelfde doel, namelijk de bandenspanning verlagen. Maar dan sneller en meer nauwkeurig.
Heeft als groot voordeel dat je de spanning aan kan passen en in dezelfde handeling ook kan kijken hoe hoog de spanning is.

EZ Deflator

Geen verloren binnenventielen meer, en erg snel. Wat ons betreft de beste oplossing voor het verlagen van de bandenspanning.

Staun internal Beadlock

U wilt op lage spanning rijden. Op hele lage spanning.
Maar uw banden lopen telkens van de velg, of komen vol met modder tussen band en velg.
Telkens wielen wisselen dus. Tenzij u de Bead Lock van Staun monteert.

Dit systeem zorgt ervoor dat u op vrijwel 0 bar spanning kunt rijden, zonder dat de band van de velg loopt.

Staun internal beadlock

Het is in feite een binnenband, die opgesloten zit een zak, en daardoor alleen de hiel van de band tegen de velg drukt.
Deze binnenband wordt met een apart ventiel opgepompt, en de band kan via het normale ventiel op elke gewenst spanning gezet worden.
Doordat de Beadlock zo’n 5 cm boven de velg uitsteekt, kunt u zelfs met een lekke band de proef uitrijden.
Met een Staun Beadlock bljift u altijd op zo’n 5 cm ‘lucht’ rijden.

Compressor

U heeft de proeven met de lage spanning goed uitgereden, maar wil nu toch wel weer naar huis.
Met 0,5 Bar in de banden de snelweg op is niet zo’n goed idee, dus of een uur wachten op de compressor van de vereniging die iedereen gebruikt, of een half uur zoeken naar een benzinestation waar u de banden weer op kunt pompen.

U kunt ook een mobiele compressor aanschaffen.

T-max compressor

Een goede compressor kenmerkt zich door een hoge luchtopbrengst, ook als hij tegendruk krijgt van de band.

Een goede 12 V compressor is in staat om de banden in no time weer op spanning te krijgen, en dit zonder elke keer warm te lopen ( zie de producten van de bouwmarkt )

Er zijn verschillende compressors op de markt, zoals de T-Max, TJM en natuurlijk de ARB compressors

Ventielen

Nee, het gaat hier niet over blingbling ventieldopjes.
U kunt er voor kiezen om in plaats van de standaard rubber ventielen stalen ventielen te nemen.

DSC03816

Het voordeel ?

Minder kans op kapot rijden van het ventiel op rots op boomstronk.
Meerprijs op standaard ventielen is € 4,50 ex BTW per ventiel.
Ook de standaard rubber ventielen (die u overigens altijd moet vervangen bij vervangen van uw banden) zijn er in verschillende lengtes.

Heeft u nog andere eisen op het gebied van banden ? Mail naar info@saris4x4.nl en wij gaan kijken of wij u op (of van) de weg kunnen houden.