De VW Amarok is een van de meest aangepaste pickup’s.
Sinds zijn introductie is de VW Amarok een groot succes, mede door zijn looks en rij-eigenschappen.
De VW Amarok heeft geen verhoogd dak nodig om te voldoen aan de eisen voor grijs kenteken, wat optisch erg prettig is.

Dit is een van de meest extreme ombouwen met 37 inch banden!
De basis ombouw begint bij het aanpassen van de voorvering. Door montage van Heavy Duty veren en schokdempers van Old Man Emu komt de voorzijde zo’n 30 mm omhoog, waardoor hij niet meer zo sterk naar voren helt.
Daarna kan een bodylift gemonteerd worden van 40 of 100 mm.
Met deze bodylift wordt ruimte gemaakt voor grotere, of veel grotere wielen.
Een voordeel van een bodylift is dat het optisch heel veel doet, je veel ruimte krijgt voor montage van grotere banden en het zwaartepunt blijft relatief laag.
Dit maakt dat de rij-eigenschappen niet veel veranderen.
Afhankelijk van de bodylift en de keuze van de wielen kan er ook nog een bodykit gemonteerd worden.
Met deze extra brede spatbordverbreding krijgt uw VW Amarok de uitstraling van een bodybuilder.
De VW Amarok is verder ook nog uit te rusten met een RVS pushbar (zwart of gepolijst), rollbar, sidebars en extra verlichting.
De bovenste Amarok is ook nog uitgerust met de extreem heavy duty Hutchinson beadlock velgen.
Met deze velgen is het mogelijk om op extreem lage bandenspanning te rijden.
Natuurlijk zijn niet alle ombouwen zo extreem. De meeste VW Amarok’s worden uitgerust met een veersysteem, 40 mm bodylift en grotere banden en velgen.
Neem voor de mogelijkheden voor uw Amarok contact met ons op via info@saris4x4.nl of bel naar 0488-431422 en vraag naar Robbert van Lutterveld.
Ook de nieuwe Volkswagen Amarok V6 is inmiddels door de Duitse 4×4 Tuner onder handen genomen en ook deze producten zijn nu bij ons beschikbaar. De zweedse fotograaf James Holm heeft de vers omgebouwde VW Amarok V6 zelfs meegenomen naar de Nuburgring voor een stevige rij-test.