Het aluminium smeden als het heet is

Dat wijkt iets af van het normale spreekwoord, maar is voor dit product wel van toepassing.

Normaal wordt een lichtmetalen velg gegoten in een mal.
Aan het vloeibaar aluminium worden een aantal componenten toegevoegd om het wiel sterker te maken, minder bros en beter bestand tegen corrosie.
Hoe meer van deze toevoegingen, hoe beter de kwaliteit van het product en dus het wiel.
Uiteraard heeft dit ook invloed op de prijs.
Na een aantal warmte-behandelingen wordt het wiel afgewerkt en gespoten.

Delta Legacy Forged

Bij een gesmeed wiel werkt dat iets anders.

Onder extreem hoge druk wordt een blok aluminium tot een basisvorm geperst.
Deze vorm wordt daarna door middel van een CNC draai en freesmachine in zijn uiteindelijke ontwerp gebracht.
Het voordeel is dat je op deze manier een extreem sterk wiel krijgt, bij een veel lager gewicht (tot wel 50% lichter).
Een lager gewicht geeft een beter rijgedrag, zijn beter te balanceren en zorgen dus voor minder slijtage aan je wielophanging.

Wij leveren onder andere de Delta Legacy Forged in 16 en 18 inch diameter.
De wielen worden op maat geboord voor uw 4×4, en zijn dus op een aantal punten aan te passen.

Legacy Forged

Hij is er niet alleen in gepolijst aluminium, maar ook in een matzwarte coating, wat zeker de laatste jaren erg populair is.
Voor meer info kijk op deze pagina

Informeer naar de mogelijkheden voor uw 4×4 via info@saris4x4.nl

0 Reacties

Schrijf een Reactie

Fields with * are required