Anti-Roestbehandeling – De Dinitrol methode

Is roest aan mijn 4×4 te voorkomen?

Ja, voor een groot deel wel!
Als u er maar op tijd bij bent met vakkundig onderhoud en een degelijke antiroest behandeling van Dinitrol.

Roestvorming bij een personenauto is zorgelijker dan bij een 4×4. Een 4×4 kan mits goed bijgehouden minimaal 20 tot 30 jaar prima blijven functioneren. Daarbij is niet alleen de techniek belangrijk maar ook het plaatwerk en het chassis.
Ondanks dat 4×4 voertuigen in het algemeen redelijk robuust gemaakt worden, loopt u toch kans om met roestvorming lastig gevallen te worden.

Roest chassisbalk

Hier heeft het roestmonster iets te lang zijn gang kunnen gaan.

De kans op roestvorming wordt vergroot door het rijden in het terrein.
De onderzijde schraapt over stenen, rotsen en bomen en de oorspronkelijke coating van het chassis raakt beschadigd, met als resultaat, kaal ijzer wat bloot staat aan de elementen.

Ook de huidige winters met een overvloed aan pekel op de weg doet de onderzijde van uw 4×4 geen goed.

Daarom is goed onderhoud belangrijk. Om te voorkomen dat u reparatie’s moet laten verrichten, (wat wij overigens graag voor u doen), is een goede antiroest behandeling aan te bevelen.
Wij doen dat met de producten van Dinitrol, het beste antiroest middel wat er te krijgen is.
De foto hierboven is van een 4×4 voertuig na een Dinitrol behandeling bij ons.
Deze behandeling werd vroeger ook wel Tectyleren genoemd, komend van het merk tectyl.

Hoe gaan wij te werk:

Als eerst wordt de auto grondig gereinigd. Op een hefbrug wordt de auto uitgebreid met een stoomcleaner gereinigd. Heel veel water en hoge druk is er nodig, om al het zand, modder en losse roest  te verwijderen.

Reinigen onderzijde 4x4 voor Dinitrol behandeling

Daarna gaat de auto naar binnen om te drogen. Als hij droog is gaan wij alle losse roest verwijderen, en eventueel slechte stukken repareren.

Na het inpakken komt de eerste behandeling, de ML behandeling. Deze gaat aan de binnenzijde van de chassisbalken en in de holle ruimtes van de carrosserie.
Met een lange flexibele lans kunnen wij het complete chassis van binnen bewerken.

Auto ingepakt voor Dinitrol

De buitenkant van de auto wordt goed ingepakt

Daarna is het tijd voor laag 2.
Dit is de zgn. Penetrant. Dit middel wordt op het chassis en de bodem gespoten en gaat een chemische reactie aan met de bestaande roest.
Mensen vergelijken dit product nog wel eens met het vroegere Novorox.
Dit zeer sterk kruipende middel werkt in alle kieren en gaten, en laten we 2 dagen inwerken.
Met dit middel remmen we de bestaande roest zo veel mogelijk af.

Uiteindelijk komt er op de bodem een afwerklaag, die de eerdere lagen afsluit. Dit is de Metallic afwerklaag. Deze laag geeft u de duurzame bescherming tegen alle invloeden.

Het eindresultaat van de Dinitrol behandeling

Na behandeling wordt uw auto gereinigd en restanten weggehaald.
een complete behandeling neemt ongeveer een week in beslag, maar geeft u weer zekerheid voor vele jaren zonder roestzorgen.

Informeer bij ons voor de prijzen voor uw auto.

Wanneer de roest al heeft toegeslagen kunt u uw reparatie door ons laten verrichten.
Wij hebben vakkundig en deskundig werkplaatspersoneel die dit voor u kunnen uitvoeren.
Hoe dit in zijn werk gaat kunt u vinden op deze pagina.

Heeft u vragen stel ze ons dan gerust, wij staan altijd voor u klaar. U kunt via de website contact met ons opnemen of bellen naar 0488-431422