Saris 4×4 maakt maatwerk in (hulp)luchtvering

Het op maat monteren van hulpluchtveersystemen onder bijzondere uitvoeringen van standaard fabrieksmodellen biedt ongekende praktische en verkeersveilige voordelen en voorkomt onnodige schade aan de onderzijde van het voertuig.
Als gevolg van een afwisselende asdruk en/of een aangepaste carrosserie-opbouw moet ook het veringssysteem geheel opnieuw in balans worden gebracht.

Hulpluchtvering icm met nieuwe bladveer en schokdemper

Saris 4×4 heeft per automerk, model en toepassing een speciaal luchtveringspakket ontwikkeld.
De componenten die nodig zijn worden door een gespecialiseerd bedrijf gemaakt.
Onder de motorkap wordt een compressor gemonteerd die de lucht naar de balgen perst.
Op het in de auto gemonteerde dashboard kunt u per balg de druk wijzigen, zelfs onder het rijden.

Compressor luchtvering

De luchtbalgen worden tussen de assen en het chassis gemonteerd en afhankelijk van de luchtdruk wordt het volume groter of kleiner.

Met dit systeem heeft u unieke mogelijkheden zoals:

  • Op het moment dat de belasting weg is, kunt u de balgen leeg laten lopen en zo het originele comfort terug krijgen.
  • De carrosserie blijft vlak staan (fijn met een hoge kampeerunit. Bij normaal gebruik zit er weinig of geen lucht in de balgen en rijdt u alleen op het originele veersysteem.
  • De luchtvering is aan te passen aan de verschillende belading links en rechts, zoals extra watertanks etc.

Prijzen zijn erg afhankelijk van de uitvoering en van het type auto.

Een basis systeem hulpvering bestaat uit 2 veerbalgen met leidingen.
Dit is uit te breiden met een compressor en regeling van binnenuit.

IMG_0492

Voor meer informatie mail naar info@saris4x4.nl, naar Jip Saris.